4 Nisan 2009 Cumartesi

Biliyorum Sana Giden/Cemal Süreya

Biliyorum sana giden yollar kapali
Ustelik sen de hiçbir zaman sevmedin beni
Ne kadar yakından ve arada uçurum;
İnsanlar,evler,aramızda duvarlar gibi
Uyandim uyandim, hep seni düsündüm
Yanlız seni, yanlız senin gözlerini
Sen bayan nihayet, sen ölümüm kalımım
Ben artık adam olmam bu derde duseli
Simdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya
Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki
Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi
Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmegi
Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda;
Hangi şarkıyı duysam, bizim için söylenmiş sanki
Tek yanlı aşk kişiyi nasil aptallaştırıyor
Nasıl unutmuşum senin bir baskasını sevdiğini
Çocukça ve seni uzen girişimlerim oldu;
Bağisla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri
Raslaşmamak için elimden geleni yaparım
Bu böyle pek de kolay değil gerçi...
Alışırım seni yalnız duşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki
Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,
Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki
İnan belli etmem, seni hiç rahatsiz etmem,
Son isteğimi de soyleyebilirim şimdi:
Bir geceyarısı yazıyorum bu mektubu
Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder